پالایش نفت اصفهان
  • آزمون
  • شعار سال
  • پالايش5
  • زاينده رود
  • refinery
  • چشم انداز شركت پالايشگاه نفت اصفهان
معرفي
1394/07/13 تاریخ به روز رسانی:

 

معرفي نظام پيشنهادهاي شركت

در سال 1366 اجراي نظام پيشنهادها به صورتي فراگير در ايران در پي بازديد گروهي از كارشناسان سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران از ژاپن با حمايت و پشتوانه وزرات صنايع آغاز و در سال1367 در 4 شركت صنعتي و توليدي به اجرا گذاشته شد كه باز خورد آن، فراتر از تصور و پيش بيني كارشناسان بود.

شركت پالايش نفت اصفهان در سال 1379، پس از مصوبه­ هاي شوراي عالي اداري و الزام ­هايي كه اين شورا براي دستگاه ­هاي اجرايي به­ وجود آورد، اين سيستم را از طريق برگزاري انتخابات بين داوطلبان و علاقه ­مندان به فعاليت در اين حوزه، راه اندازي نمود. پس از حدود 10 سال از استقرار نظام پيشنهادها و رسيدن به بلوغ سازماني، تعريف آن به عنوان يك واحد سازماني در شركت، ضرورت پيدا نمود. در حال حاضر ساختار نظام پيشنهادها عبارت است از:

اركان نظام پيشنهادها

وظايف و مسئوليت­ها

شوراي نظام پيشنهادها

سياست­گذاري و تصويب خط ­مشي ­ها، اهداف، برنامه ­ها و بودجه­ هاي تدوين شده

دبيرخانه نظام پيشنهادها

بررسي اوليه پيشنهادها

ارزيابي عملكرد تيم­­هاي تخصصي

هماهنگي براي فراخوان دريافت پيشنهاد (بذر پيشنهاد)

پيگيري براي پرداخت پاداش پيشنهادها

پيگيري براي بررسي و محاسبه صرفه اقتصادي پيشنهادها

فرهنگ­سازي و آموزش (برگزاري همايش­ها و مسابقات، دوره­ هاي آموزشي و ...)

پيش­بيني اهداف، برنامه ­ها­ و بودجه

محاسبه شاخص­ هاي ارزيابي عملكرد نظام پيشنهادها

دبيران تيم­هاي تخصصي

بررسي اوليه پيشنهاد و ارجاع به كارشناس مربوطه

جمع ­بندي و تعيين تكليف درخصوص نتيجه كارشناسي

تعيين اقدام كننده براي اجرايي نمودن پيشنهاد

در حال حاضر 25 تيم­ تخصصي تعريف شده است.


 

افتخارات نظام پيشنهادهاي شركت

مقام دوم كشوري و تنديس بلورين در سال 1390 از نهمين همايش و سومين جشنواره ملي نظام پيشنهادهاي كشوري.

مقام سوم كشوري و تنديس برنزين در سال 1391 از دهمين همايش و چهارمين جشنواره ملي نظام پيشنهادهاي كشوري.

مقام سوم كشوري و تنديس بلورين در سال 1392 ازيازدهمين همايش و پنجمين جشنواره ملي نظام پيشنهادهاي كشوري.

فرآيندهاي نظام پيشنهادها

1- دريافت پيشنهاد (پيشنهاددهنده با رعايت تعريف پيشنهاد، نسبت به ثبت پيشنهاد اقدام مي ­نمايد)

2- بررسي پيشنهادها و اعلام نتيجه.

3- اجراي پيشنهادها.

4- محاسبه و پرداخت پاداش.

5- نظارت.

6- آموزش و ترويج.

7- پيوند با ساير نظام ­هاي سازماني

8- فرآيند عارضه ­يابي و بهبود نظام پيشنهادها.

9- هدف ­گذاري كمي: پايش و گزارش ­دهي ميزان تحقق آن.

10- برنامه­ ريزي و بودجه ­بندي.

چند نكته:

× پيشنهاد يعني ذكر مشكل يا وضعيت قابل بهبود به همراه ذكر راهكار مشخص

چي؟(شرح كامل) چرا ؟(ضرورت و مزايا) چطور؟(گام­هاي اجرايي)

ايده پيشنهاد

كجا؟ (مكان اجرا) كي؟ (زمان اجرا) كي؟ (مسئول اجرا)
 

× 

×

ورود ممنوع­ها در نظام پيشنهادها:

* انتقاد بدون راهكار

* پيشنهاد عزل و نصب و نظارت

* تذكر و يادآوري

* درخواست­هاي ملزومات
شماره تلفن نظام پيشنهادها:33964802-031

×

 

5132 تعداد بازدید:
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به شركت پالايش نفت اصفهان مي باشد.
Powered by DorsaPortal